Snygg utsida => dålig insida


Idag blev det läsning i den supertråkiga ledarskapsboken (4h), usch vilken tråkig bok. Den är på 600+ sidor men det känns som man skulle kunna korta ner boken till 200 sidor, det står så mkt skit i den så hälften borde räcka om något. Det måste nog vara så att om framsidan är snygg så kan man räkna med att innehållet inte säger så mkt, men är framsidan ful så är insidan desto bättre. Alltså det man satsat på framsidan förlorar man på insidan, eller tvärtom. Det är nästan så att man kan dra några paralleller på tjejer, hehe. Närå bara skoja =). 

Under dessa 4h som jag läste kunde jag inte sluta tänka på programmeringen. Samtidigt som jag läste tänkt jag på hur jag skulle lösa en uppgift som jag krånglat med under hela gårdagen. Tillslut fick jag någon uppenbarelse och gick och satte mig framför en dator, och tro på fan, efter 5min och tre rader kod så funkade mitt program precis som jag ville.  Oj vad nöjder jag blev. Tänka om man skulle kunna få fler sådana där uppenbarelser, det skulle vara skoj. Jag tror endå att lösningen jag gjorde kan göras på ett enklare sätt, men det får jag fundera på en annan gång.


Nåja idag var det höstmöte med sektionen, mötet var lika tråkigt som den brukar vara. Alltså gissa vad hungrig jag var när jag kom hem vid 19:30 tiden. Jag slängde ihop några varma mackor och slängde in dem i ugnen, oj vad gott det blev, så nu är jag mätt och nöjd igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0