En Text Till Dej

Här är en liten konstig "dikt" som jag knåpade ihop för ett tag sen, den är inte så bra men övervägde en då att lägga ut den på bloggen. Hoppas den inte är allt för dålig.


En Text till Dej

  

Denna text är skriven till en person

Vem vet det kanske är till  dej

Attans jag har fått skavsår av skon

Att skriva så här är en rätt rolig grej

Att rimma på detta är inte lätt

Kanske det är en liten gåta

Men det som skett har endå skett

Jag ska försöka att inte börja gråta


Nu sitter jag här och längtar

I tron att någon efter mig väntar

Eller borde det vara tvärtom?

svaret till mig kom

Var gång jag går och lägger mej

Hamnar tankarna hela tiden hos dej

Jag kan inget annat göra

Än att ligga här på mitt söta öra


Jag förstår inte vad som händer

Men det är för dig jag känner

En gest från mig jag ger till dej

Jag vill ju egentligen mer än säga hej

Är det så att du inte vill förstå

Vart jag med detta vill nå

Du bara sitter där och hånler

Önskar att du kan se vad som med mig sker


Uppåt jag drömmer mig bort

Önskar att jag bland molnen sväva

Snöret jag kastar är ack så kort

Vad mer av mig borde jag kräva?

Snälla kan du inte mig förstå?

Längtan till något jag har

Snälla vill inte att du ska gå

Drömmen om dig finns en då kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0