Har ni någon Muffla?

Jaha nu var man tillbaka här igen då. Som ni/du märker så skriver jag inte så frekvent här men det dyker upp lite uppdateringar då och då. Det skall även nämnas att jag varit sjuk så jag har inte orkat skriva något här för den skullen heller. Asså vad frisk man känner sig efter att man varit sjuk. Det känns som kroppen går genom en motsvarande diskdefragmentering där alla kroppens celler städar bort det som inte behövs, kroppen blir som ny och man återvänder med nya friska krafter, med andra ord en celldefragmentering. Ja och detta leder ooooooosökt till den så kallade mufflan.


För inte så längesen så var det ju som bekant semeldagen och vart man än såg så såg man semlor överallt, nåja jag kanske överdriver lite.  Det som är så bra med studenttcafét vi har är att allt är så billigt. En kaffe kostar endast 4kr och det är ett bra pris tycker jag, än bättre är ju att under semeldagen så får man en semla om man köper något för minst 4kr. Vilket kalasigt semelkaffekap man kan göra=). Jag proppade i mig två semlor denna dag. Den tredje semlan skulle jag och en kompis köpa på ett ställe som heter Cafe´Java som också är i skolan. Dom hade ingen kvar och då fick jag syn på en muffins och gissa vad jag fråga. Jo jag fråga om inte dom hade någon Muffla, jo det är sant, och precis i samma stund fundera jag på vad det var och kom jag på det smarta, det kan ju vara en muffins som man gör en semla av. Haha undrar om någon har gjort en sån någon gång. Jag berättade i alla fall det för den unga tjejen som jobba där att det kunde vara en god affärside men hon bara skratta och det tror jag det, för hur skulle det smaka?

Det finns ju en reklamjingel som säger "det god gör det goda godare" så varför inte ta två goda saker och göra dem till en ännu godare sak? Jag menar 1+1 = 2 det vill säga dubbelt så mycket haha. Nåja vi får väl se om Mufflan dyker upp nästa år.


Föresten samma dag googlade jag på ordet muffla för att se om det ordet fanns och då fick jag lära mig något nytt. Det finns nämligen något som heter Mufflonfår. Haha man lär sig något nytt varje dag.


Booooooonzzzzzzzzzaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


Kommentarer
Postat av: Linnea

typiskt daniel. muffla:)

2008-02-23 @ 15:46:38
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se
Postat av: Linnea

köpte du någon gitarr? jag har en levin som du kanske minns. väldigt nöjd med den:) kram:)

2008-02-27 @ 19:32:29
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0