Glad Överaskning => Ny Gitarr!!

Lilllördagen börjar närma sig sitt slut och dagen efter den börjar komma i intågande. Och vad menas med det då? Jo att det inte är långt kvar till dagen före söndag men efter fredag, det vill säga storlördag. Inte för att jag vet vad jag ska göra då, men hoppas bara inte att det blir en lång dag framför datorn i skolan som det blivigt det senaste tre lördagarna, men det tror jag inte. Det har inte hänt så värsta mycket sen sist jag var här. Det mesta av min tid har varit i Egypten och det börjar jag bli jävligt trött på. Som tur är så börjar vårat lilla mikrochip bli klart och det är kul, jag ska försöka lägga upp en bild på den sen så får ni se vad jag och några till har slitit med de senaste veckorna.


I måndags kom det efterlängtade csn och jag fick mig en glad överaskning. Jag fick nämligen se att det trillade in 3.2K kr till (utöver csn och bostadsbidraget) på kontot, och på meddelandet står det "LÖN". Haha jag hade ingen aning om denna "LÖN", men det måste nog ha varit en eftersläng från julen när jag jobbade. Men detta ledde helt plötsligt till att jag fick för köpa mig att köpa en gitarr. Jag har alltid velat ha en stålsträngad gura så varför inte köpa en nu tänkte jag. Jag frågade P1, P2 och F om dom ville med, då sa P1 att musikbörsen skulle ha rea  på onsdagkväll 18-21, asså självaste lilllördagen=). Så vi gick ner till stan den kvällen och käka oss en middag på Subway (vilka goda mackor dom hade MUMS!). Sen bar det iväg till musikbörsen och lita på att det var massa folk där. Jag leta runt bland instrumenten och tillslut velade jag mellan två st. Den jag ville ha mest var inte på rea och den var själklart dyrast. Jag ville en då fråga personalen om den var till rea men det var den inte. Men killen jag pratade med sa att det inte skulle vara omöjligt att få rea på den och tillslut fick jag 800:- i rabatt. Så nu har jag en ny gitarr och denna gång är den stålsträngad. Halsen på denna gitarr är dock smalare än på den jag hade sen förut, så det blir lite extra pill att lära sig avstånden på strängarna men det ska nog inte bli en omöjlighet. Jaja nog tjötat om det...Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag hoppas verkligen att sista tentan gick bra för dig Daniel. Jag har en ledig fredag. Fast den är inte så ledig egentligen. Många kram!

2008-03-07 @ 11:56:47
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0