Trägen vinner

ÄNTLIGEN!!  Efter säkert 30h+ så lyckades jag skriva ett program i cplusplus som läser orden från en textfil. Programmet läser in ord för ord, om ett ord förkommit mer än en gång så ska antalet gånger de kommit upp räknas upp.  Om ordet ej förekommit så ska ordet sparas i en annan fil, men i bokstavsordnig denna gång, alla ord som läses in skall också göras om till gemener. (T ex om ordet "VERSALER" läses så skall ordet göras om till "versaler"). När filen som programmet läser ifrån inte innehåller fler ord så skall alla ord visas på skärmen i bokstavsordnig samt hur många gånger varje ord förkommit. Ett ord för alltså bara skrivas ut en gång. Allt skall även skrivas ut högerjusterat så det ser snyggt och prydligt ut. Det enda jag har kvar nu är att "städa " upp efter all debugging jag gjort. Koden måste ju se fin ut också. Totalt blev det 170 rader kod, men ska kolla om jag kan banta ner på raderna. Det kanske finns onödiga funktioner i koden som kan tas bort.


Därav anledningen till min frånvaro från bloggen sen sist jag skrev. Allt har kretsat kring programmeringen. Jag har i alla fall hunnit med ett julbord med sektionen i skolan, det var en rätt kul tillställning. Det leder (o)sökt till att det är första december idag och det innebär julkalender =) . Ni kanske tycker att jag är för gammal för att se på sånt men då får ni andra tycka det, barnet inom mig lever fortfarande och det hoppas jag det gör länge till. Jaja nu kanske jag ska ta tag i städningen som jag inte hann med i helgen so long.


Är så glad att jag än en gång besegrade och överlistade c++.



Kommentarer
Postat av: jenco

Jag gillar oxå o kolla på julkalendern, men i år är den ju helsämst,ingen julstämning alls!Hur kan dom låta den visas..

2008-12-03 @ 19:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0