Ukelele

Hur kul är det inte att sitta tillsammans och spela lite gitarr och sjunga? Jag älskar stämningen när man sitter samlade och bara är social, att man har en gitarr höjer ju bara stämningen ännu mer. Gitarr är en riktig stämningshöjare tycker nog de flesta, och att dessutom kunna sjunga är ju bara ett plus i kanten. Stränginstrument överlag är väldigt roliga har jag kommit fram till. Det var inte längesen jag köpte mig en gitarr och det måste nog vara ett av de bästa köpen jag gjort någonsin. Jag spelar på gitarren nästan varje dag och jag lär mig hela tiden något nytt, man kan säga att det är de köpet jag fått mest valuta för. Men inte nog med att jag har köpt en gitarr jag vill ha något mer. Hur många har inte sett en ukelele? Eller hur många kan inte låta bli att bli glad när man ser en ukelele,? En Ukekele låter ju så fränt också.  Som den är liten är den väldigt lätt att bära med sig överallt.

image24

Dom är inte många i skolan men den finns en handfull som spelar och man kan inte låta bli att fråga om man får prova att spela lite. Inte för att jag kan spela på en ukelele, men jag vill ha en. Det är ju som med alla andra instrument, man kan inte lära sig om man aldrig ger det en chans. 


Kommentarer
Postat av: linnea

en som kan spela gitarr på en fest... det är obetalbart! sitta och sjunga tillsammans är guld!

2008-04-30 @ 17:26:17
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0