En dag med 3:orna

  

Sömnen började gå mot sitt slut och rätt vad är är det något som plingar till. Jag vaknar och ser att klockan tycker att det är nog med sömn för min del. Det första jag tänker på och kommer på är att jag ska tillbringa en hel dag i skolan med 3:orna. Hmm undrar hur det ska gå? Efter allt det där man brukar gör på morgonen sätter jag mig i bilen. När jag kommer fram till M så börjar vi gå till skolan. När vi avverkat vår lilla promenad kommer vi fram till skolan. Det första M visar mig är den plats hon brukar hänga av sig sina kläder, och sen gick vi in till klassrummet. Hon pressenterar mig för sin lärare S. Sen visar hon mig sin bänk och allt som finns i klassrummet. Sen satte vi oss i den ring som alla barnen skapar på morgonen.  Det allra första som händer i ringen är att jag får pressentera mig för klassen. Sen fick alla säga en varsitt siffra på engelska i tur och ordning.  Så klantig som jag är så säger jag "twelve" när jag egentligen skall säga "ten" haha undrar vad dom tänkte då? När allt det roliga i ringen tog slut började första lektionen och det var historia. Dagens tema var dinosaurier. Det var kul att höra hur barnen trodde dinosaurierna dog ut. Vissa hade teorin om att maten tog slut och andra trodde att massa andra dumma dinosaurier åt upp alla ägg, och tillslut föddes det inga fler dinosaurier. Måste säga att den sista teorin var lite rolig. En blyg liten flicka som satt i ringen räckte upp handen och fick sista ordet. Hon sa att en stor varm sten ramlade ner från himlen och dödade alla dinosaurierna. 


Tillslut blev det rast och lita på att alla barnen drog i mig. Killarna ville att jag skulle vara med på fotboll och flickorna ville att jag skulle vara med och hoppa hopprep. Jag delade upp det hela och deltog i båda aktiviteterna på varsin rast, och alla blev nöjda och glada. Innan dagen tog slut skulle vi ha något som hette fredagskul, och detta hade fyra av barnen planerat. Vi hade en lek där man satt på stolar i en ring och man fick en varsin årstid. När lekledaren sa den årstiden man hade så skulle man så snabbt som möjligt byta till en annan stol. Jag vet egentligen inte vad leken gick ut på. Det var ju inte så att det fanns en stol mindre. (man måste nog vara 10 år för att förstå vad leken gick ut på). Men men det var skönt att få springa runt lite inomhus. Det allra sista vi gjorde var att sjunga en sång på engelska som jag inte kommer ihåg nu. Men barnen sjöng den jättebra. Jaha det var allt för denna gång.


Det var jättekul att få se hur det var i lågstadiet. Där finns det inte så mycket bekymmer som man råkar ut för när man är äldre, men det tråkiga är ju att barnen kan vara väldigt elaka mot varandra vid den  här åldern. Jaja men nu är jag 13 år äldre än dom och gör min sista termin till hösten. En intressant fråga är ju vad alla dom där treorna gör om 13 år. Ja vi får väl vad som händer.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag antar ni hade en hel del gemensamt ändå? :) Disneydags, svampbob fyrkant, yokoyakamototo... behöver jag säga mer??

2008-04-09 @ 14:45:07
URL: http://voodoo.blogg.se/
Postat av: Linnea

:) keep on writing

2008-04-09 @ 23:16:46
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se
Postat av: Linnea

har lyssnat på christy nu. han är söt. tack. ska nog ladda ner ett album imorgon. kram

2008-04-09 @ 23:35:02
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0