Dagens Hiss och Diss(ar)

Diss 1

Asså vad trött jag blir på folk som lämnar sina sopor utanför sin lägenhetsdörr. Dom har typ 30 m till soprummet, men bekvämligheterna tar över stanken ibland. Asså det är ju inge kul när det luktar illa inne i lägenheten men tänk om alla skulle ställa ut sina sopor?? Då skulle det ju stinka fan i korridoren där alla går. Nej dom får fan ta och rycka upp sig och gå dom där extra 30 metrarna tycker jag. Orkar man inte gå dit så kan man ju i alla fall behålla skräpet inne hos sig tills man har vägarna förbi soprummet. För det är väl ingen annan som vill lukta på andra s soppor. Jag brukar ta vägarna förbi soprummet på morgonen när jag går till skolan och då är det ju bara att släpa med sig sin soppåse och slänga den.


Diss 2

En annan sak som jag tycker är lite dumt är att vissa släpar in sina cyklar och ställer dem precis utanför lägenhetsdörren. Vist man kanske är rädd om sin lilla tvåhjuling, eller kanske så kanske man inte vill att låset skall frysa under natten. Men herregud det finns ju särskilda hus för cyklar i så fall. Tänk om alla skulle släpa in sin cyklar och ställa dem utanför sina dörrar? Då skulle det bli trångt och skitigt som fan.


Hiss

Mina gitarrböcker har verkligen gett mig mycket kunskap om hur man tar nya ackord och hur man sätter ihop dem så det bildar små låtar. För några dagar sedan började jag på min andra bok, den verkar lite krångligare men det ska nog gå vägen det också. Det första i boken är en del om hur man gör olika basgångar mellan ackorden. Jag har lärt mig två st hittills, men är inte så snabb på dem än.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Du är bäst på gitarr Daniel. Hoppas det funkar att skicka ljudfiler snart. Kram Nea

2008-04-02 @ 19:18:13
URL: http://klaralinneamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0